Роз'яснення щодо закупвлі товарів, робіт та послуг за державні кошти, у зв'язку із вступом в силу Закону України "Про здійснення державних закупівель" ( витяг )
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
Р О З' Я С Н Е Н Н Я
29.07.2010 N 3303-25/7445-07
Органам державної влади,
органам влади АР Крим,
органам місцевого
самоврядування,
іншим органам, установам,
організаціям, підприємствам
Копія: Державному
госпрозрахунковому
видавничо-поліграфічному
підприємству
"Зовнішторгвидав України"
Мінекономіки на численні звернення щодо надання роз'яснення
стосовно здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні
кошти у зв'язку з набранням чинності Закону України "Про
здійснення державних закупівель" (далі - Закон)
повідомляє.
Щодо завершення процедур,
розпочатих до набрання чинності Закону
Відповідно до пункту 1 розділу XI Прикінцевих положень Закону
цей Закон набирає чинності з дня його опублікування та
вводиться в дію через 30 днів з дня його опублікування.
Зазначена норма визначає два правових механізми, а саме:
набрання чинності Закономі введення його в дію.
Аналіз розділу свідчить, що режим набрання чинності Законом, визначений розділом XI Прикінцевих положень Закону,
спрямований, перш за все, на забезпечення виконання Кабінетом
Міністрів України та відповідними органами виконавчої влади
заходів, необхідних для реалізації цього Закону, насамперед, у
частині прийняття відповідних нормативно-правових актів на
виконання вимог Закону.
Натомість, механізм введення в дію Закону встановлює конкретний термін, з якого буде запроваджений правовий
режим здійснення державних закупівель, передбачений цим Законом.
Таким чином, здійснення державних закупівель у порядку,
встановленим цим Законом, розпочинається з дня
введення його в дію, а саме з 30.07.2010.
Разом з цим відповідно до Рішення Конституційного Суду
України від 09.02.99 N 1-рп/99 надання зворотної
дії в часі нормативно-правовим актам може бути передбачено шляхом
прямої вказівки про це в законі або в іншому нормативно-правовому
акті.
Ураховуючи, що така вказівка у вказаному Законі
відсутня, тому його дія не поширюється на правовідносини суб'єктів
сфери державних закупівель, які виникли до 30.07.2010.
У зв'язку з цим процедури закупівлі товарів, робіт і послуг
за державні кошти, розпочаті до введення в дію Закону,
завершуються відповідно до порядку, що діяв до дня введення в дію
цього Закону.
Також Мінекономіки, як уповноважений орган у сфері державних
закупівель, звертає увагу всіх суб'єктів сфери державних
закупівель, що відповідно до пункту 2 розділу XI Прикінцевих
положень Закону до приведення законодавства України у
відповідність із цим Законом, закони та інші нормативно-правові
акти застосовуються у частині, що не суперечить цьому Закону.
Замовникам, які розпочали процедури закупівель за державні
кошти з 30.07.2010 необхідно враховувати вимоги Закону
.
Щодо розроблення та затвердження форм,
передбачених абзацом сьомим пункту 19 частини
першої статті 8 Закону
До набрання чинності нормативно-правовими актами
уповноваженого органу щодо затвердження форм,
передбачених абзацом сьомим пункту 19 частини першої статті 8
Закону, замовники мають право використовувати при
проведенні процедур закупівель зразки зазначених форм, що
додаються (див. окремо в базі).
При цьому документи, які розробляє замовник на підставі
зазначених зразків, повинні повністю відповідати за змістом Закону
.
Органи Державного казначейства (обслуговуючі банки),
інформаційний бюлетень "Вісник державних закупівель" до набрання
чинності нормативно-правовими актами уповноваженого органу щодо
затвердження форм, передбачених абзацом сьомим
пункту 19 частини першої статті 8 Закону, повинні
приймати документи, розроблені замовниками відповідно до вимог,
передбачених абзацами першим та другим цього розділу.
Щодо визначення предмета закупівлі
Визначення предмета закупівлі товарів, робіт і послуг до
набрання чинності наказу Мінекономіки, який встановлює порядок
визначення предмета закупівлі, здійснюється замовниками таким
чином:
1. Визначення предмета закупівлі товарів і послуг
Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником
згідно з пунктами 23 і 30 частини першої статті 1 Закону
та на основі Державного класифікатора продукції та
послуг ДК 016-97 ( v1822217-97, v2822217-97, v3822217-97,
v5822217-97 ) за показником п'ятого знака (класифікаційне
угруповання "категорія") із зазначенням у дужках конкретної назви
товару чи послуги.
При цьому замовник може визначити окремі частини предмета
закупівлі (лоти) за показниками шостого і дев'ятого знаків
Класифікатора ( v1822217-97, v2822217-97, v3822217-97,
v5822217-97 ) (класифікаційні угруповання "підкатегорія" і "тип"),
а також за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів,
виконання робіт або надання послуг.
Під час здійснення закупівлі послуг з поточного ремонту
предмет закупівлі визначається на основі Правил визначення
вартості будівництва ДБН Д.1.1-1-2000.
Під час здійснення закупівлі послуг з виконання
науково-технічних робіт предмет закупівлі визначається на основі
Державного класифікатора видів науково-технічної діяльності
ДК 015-97 за показником четвертого знака
(класифікаційне угруповання "вид") із зазначенням у дужках
конкретної назви науково-технічної роботи.
У разі здійснення закупівлі послуг з виконання
науково-технічних робіт за різними темами, які належать до одного
виду науково-технічних робіт згідно з Класифікатором ДК 015-97
, для їх замовлення замовник оголошує процедуру
закупівлі та визначає різні теми науково-технічних робіт як окремі
лоти.
У разі, якщо при здійсненні замовником закупівлі товарів
передбачається також закупівля послуги (послуг), пов'язаних з
поставкою товару (зокрема, послуги з транспортування, установки,
монтажу, наладки, інсталяції програмного забезпечення, навчання
персоналу тощо), предметом закупівлі в такому разі є товари, за
умови, що вартість такої послуги (таких послуг) не перевищує
вартості самих товарів.
При визначенні предмета закупівлі слід враховувати, що
відповідно до пункту 23 частини першої статті 1 Закону
закупівлею послуг вважається будь-яка закупівля (крім товарів і
робіт).
2. Визначення предмета закупівлі робіт
Визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником
відповідно до пункту 26 частини першої статті 1 Закону
за об'єктами будівництва та з урахуванням Правил визначення
вартості будівництва ДБН Д.1.1-1-2000, а також
Відомчих будівельних норм ВБН Г.1-218-182:2006 "Класифікація робіт
з ремонтів автомобільних доріг загального користування".
Щодо оскарження процедур закупівлі
Уповноваженим на розгляд скарг з питань державних закупівель
органом оскарження відповідно до підпункту 19 частини першої
статті 1 та частини третьої статті 8 Закону є
Антимонопольний комітет України. Порядок оскарження процедур
державних закупівель визначено статтею 18 Закону.
З урахуванням зазначеного Мінекономіки доводить до відома
замовників, учасників процедур закупівлі, скаржників, органів
Державного казначейства України, обслуговуючих банків, що у
зв'язку з цим Міністерство з 30.07.2010 не має правових підстав
здійснювати розгляд скарг, поданих учасниками до моменту укладення
договору про закупівлю.
Додатки: зразки форм, передбачених абзацом
сьомим пункту 19 частини першої статті 8 Закону,
на __ арк.
Заступник Міністра
економіки України В.О.Марухно
Коллеги, если Вам понравился наш материал, поделитесь им в своих сетях и нажмите пожалуйста кнопку Фейсбук мне нравиться ! Заранее Спасибо!